Vajinismus Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Vajinismus kadın cinsel işlev bozuklukları arasında en sık görülen ancak  tedavi açısından en yüz güldürücü sorundur. Bu arada cinsel tedaviye en iyi ve en kısa sürede yanıt veren cinsel işlev bozukluğu olduğunu da söyleyebiliriz.

Toplumda 10 kadından birinde görülmektedir.Cinsel terapi, çoğunlukla çift görüşmesi şeklinde sürdürülür. Öncelikle çiftin yanlış inanışlarının düzeltilmesi, cinsel organlar-anatomik ve fonksiyonel yapıları ve sağlıklı cinsellikle ilgili bilgilendirme hedeflenir. Bu bilgilendirme ile birlikte çiftlere yönelik, evde yapılabilen davranış değişimine odaklı ödevler verilir. Genellikle bu tedavi, 4 ile 6 ay arasında süresi 35-40 dakika olan 12-24 terapi oturumuyla, sonucu tam düzelme olarak sonlandırılır.

Erkek partnerde  eşe karşı olumsuz duygular , öfkelenme ve istenmedğine dair düşünceler ortaya çıkabilir. Bazen bu durum erkeğin cinsel fonksiyonlarına yansıyabilir sertleşme ve erken boşalma sorunları yaşanabilir. Bu nedenle  cinsel tedavi sürecinde bu soruna sadece kadının sorunu değil, çiftin sorunu olarak ele almak ve çifti tedavi etmek gerekir. Çiftin tedavi için istekli olması sorunun çözümü için çok önemlidir. Motivasyonu iyi olan çiftler, daha kısa sürede tedaviyi bitirebilmektedirler.

Cinsel işlev bozukluklarının değerlendirirken   psikiyatri, üroloji ve jinekoloji gibi farklı disiplinlerin işbirliğini gerektirir, Bu disiplinler, birbirlerinin alternatifi olmak yerine birbirlerinin tamamlayıcısı olmaları önemlidir. Ancak böylesi bir bütünleşme sayesinde cinsel sorunları olan birey ve çiftler tek bir meslek grubundan sağlayacakları yararın ötesinde, bütüncül bir yaklaşımdan yararlanma olanağına kavuşabilirler.