Vajinismus

Vajinismus Nedenleri

Vajinusmus 'un sıklıkla görülen nedenleri arasinda en üstte psikolojik kaygilar vardır.Yetersiz cinsel eğitim Geçmişte yaşanan olumsuz cinsel imgeler, deneyimler (ensest, taciz, tecavüz vs.) Katı ve gelenekçi eğitim Güven eksikliği, yetersizlik duygusu , Negatif cinsel şartlanma , Zor doğumlar, travmatik jinekolojik muayene , Doğumsal vajina anomalileri , Enfeksiyonlar Endometriozis gibi hastalıklar Vajinusmus 'un nedenlerindendir.

•  Ülkemizdeki CİB tedavi birimlerine en sık başvuru vajinusmus sorunu ile olmaktadır.Evliliğin devamı açısından çözümü aciliyet gerektiren bir durumdur vajinismus.

•  Hemen tamamı birincil tipte bir cinsel işlev bozukluğu olmakla birlikte nadiren bir travmaya, iyi yapılmamış bir epizyotomiye veya tekrarlayıcı vaginal infeksiyonlara ikincil olarak gelişebilir vajinismus.

•  Bu vajinusmus hastalarının çoğunda vaginal  penetrasyona ilişkin korkular da mevcuttur.Bu nedenle jinekolojik muayeneden kaçınırlar,  tampon kullanmazlar, doğum yapma ile ilgili yoğun korkular yaşarlar.

•  Yine vajinismus hastalarının çoğunda uyarılma ve orgazm sorunu gözlenmez. Bu nedenle cinsel birleşme sağlanamasa da göreceli olarak doyurucu bir cinsel yaşam sürdürebilirler .

•  Vajinismus bu tabloya diğer cinsel işlev bozuklukları eklendiği zaman tedavi oldukça  güçleşir.  Eşlerinde de cinsel sorunların görülme sıklığı oldukça fazladır.

•  Ülkemizde vajinusmus sorunu ile ilgili bir gerçek de değişik disiplinlerde çalışan hekimlerin uygunsuz tedavi girişimleridir.  Bazı hekimlerce önerilen anestezik ve ağrı giderici pomadlar, hastanın ağrı duyacağına ilişkin beklentilerini daha da artırmaktadır.

•  Vajinismus la ilgili bu tür fiziksel girişimlerin ve öğüt verici olmaktan öteye gitmeyen psikolojik yaklaşımların hiçbir yararı olmamakta, tersine çaresizlik duygularını artırmaktadır.

•  Disparenü: Ağrılı cinsel birleşme anlamına gelir. Ağrı vagen girişinde hissediliyorsa etyolojide daha çok uyarılma eksikliği, vaginal infeksiyon ve bartolin kisti gibi nedenler araştırılmalıdır.

•  Ağrı derin penetrasyonla artıyorsa etyolojide vaginal veya pelvik infeksiyonlar, over patolojileri ve endometriozis gibi organik nedenler aranmalıdır.

•  Vajinismus ta ağrı cinsel birleşmenin süresi uzadıkça azalıyor veya kayboluyorsa uyarılma eksikliği düşünülmelidir. Çünkü süre uzadıkça uyarılmanın artmasına bağlı vaginal lubrikasyon artar, vagen kasları gevşer ve ağrı kaybolur.  Süre uzadıkça ağrının şiddeti azalmıyor, tersine artıyorsa organik vajinismus nedenlerin bulunma olasılığı artar.

Bize Ulaşın: 0216 368 39 33