Depresyon

Depresyon ve Depresyon Tedavisi ; Kişide  en az 15 gün ya da daha uzun süreden beri moral bozukluğu, ilgi kaybı, isteksizlik ya da zevk veren etkinliklerden artık zevk almıyor olması ana belirtilerdir. Depresyon lu Kişiler kendilerini hüzünlü, kederli, umutsuz, sinirli, gergin, boşluktaymış ya da değersiz hissettiklerini söyleyebilirler. Moral  bozukluğu çok olağan kabul edilebilecek üzüntü duygusundan çok daha farklıdır. Depresyon çoğu kez bu his ‘ıstırap veren duygusal bir  ağrı’ olarak belirtilir. Depresyon daki hastaların hemen hepsi görevlerini yapmada zorluk doğuran, okulda ve işte başarısızlıkla sonuçlanan bir enerji azlığından ve yeni tasarılar kurmak için istek azlığından yakınır.

Depresyon hastalarının bir çoğunda uyku ve iştah sorunları vardır. Depresyon hastaları genellikle erken uyanırlar, gece sık sık uyanırlar ve sorunlarıyla ilgili olarak düşüncelere dalarlar. Çoğunda iştah azalması ve kilo kaybı vardır. Ancak bazı depresyon hastalarında iştah artması ve aşırı uyuma hali görülebilir. Adet bozuklukları ve cinsel ilgide azalma gibi belirtiler de olabilir.

Depresyon da sıkıntı hali (anksiyete), dikkati toparlayamama (konsantrasyon güçlüğü) ve dikkat azalması, karamsarlık, vucutta ağrılar, kendi kendini kınama, utanç ve suçluluk duyguları  gibi belirtiler  görülebilir.

Depresyon daki hastaların yaklaşık yarısından fazlası intihar etmeyi düşünür ve %10- 15’ i  intihar girişiminde bulunur. Çok ağır depresyon larda hayaller görme, hayal ürünü sesler ve düşünceler görülebilir. O zaman bu duruma psikotik özelliklerin eşlik ettiği depresyon adı verilir.

İlk defa depresyon görülen hastalarda psikolojik faktörlerden önce fiziksel hastalıkların da altta yatabileceği unutulmamalıdır. Bazı ilaçlar ve hastalıklar ( tiroid, vitamin ve mineral eksiklikleri, kansızlık, beyin tümörleri vs) bu duruma ( depresyon a ) yol açabilir.