Hastalıklar

Depresyon

Depresyon ve Depresyon Tedavisi ; Kişide  en az 15 gün ya da daha uzun süreden beri moral bozukluğu, ilgi kaybı, isteksizlik ya da zevk veren etkinliklerden artık zevk almıyor olması ana belirtilerdir. Depresyon lu Kişiler kendilerini hüzünlü, kederli, umutsuz, sinirli, gergin, boşluktaymış ya da değersiz hissettiklerini söyleyebilirler. Moral  bozukluğu çok olağan kabul edilebilecek üzüntü duygusundan çok daha farklıdır. Depresyon çoğu kez bu his ‘ıstırap veren duygusal bir  ağrı’ olarak belirtilir. Depresyon daki hastaların hemen hepsi görevlerini yapmada zorluk doğuran, okulda ve işte başarısızlıkla sonuçlanan bir enerji azlığından ve yeni tasarılar kurmak için istek azlığından yakınır.

Panik Atak

Panik atak Beklenmedik bir anda ve kendiliğinden ortaya çıkan panik atak ve atakların olacağı korkusuyla  ortaya çıkan  bir hastalıktır.

Panik atak'ların temel özelliği , birdenbire nedensiz ve yoğun bir korku , huzursuzluk duygusunun patlak vermesidir. Yaşanan bu yüksek anksiyete (korku) düzeyine dispne ( nefes darlığı) , çarpıntı ,göğüs ağrısı , terleme gibi güçlü bedensel duyumların eşlik etmesi , bulunulan ortamlardan kaçmak ya da uzaklaşmak için yoğun bir istek duyulması panik atak'ın diğer özellikleridir. Panik atak sırasında belirtiler hızla ortaya çıkar ,şiddeti giderek artan bir tempo ile başlangıcından sonraki 10 dk içinde doruğa ulaşır. Panik Atak Genellikle nedensiz, aniden ortaya çıkar .Yaşayanlar bu durumu ‘çok korkutucu ,dehşet verici ve yaşamlarının en kötü deneyimi’ olarak tanımlarlar. Çoğu ‘artık sonunun geldiği’ duygusunu yaşamıştır.Bu belirtileri yaşan kişiler kalp krizi geçirdiğini, felç olacağını, bayılacağını ,kontrolünü kaybedip delireceğini, çoğu kez de öleceğini düşünür.

Fiziksel Hastalıklar ve Psikiyatri ( Konsültasyon –Liyezon Psikiyatrisi )

Genel klinik tıp ve çeşitli uzmanlık alanları ile işbirliğine dayanan , fiziksel hastalıklar ile psişik ve psikososyal durumlar arasındaki bağlantı ve etkileşimi araştıran ,  fiziksel hastalıklara eşlik eden psikiyatrik hastalık ve psikososyal sorunların tanısı, tedavisi  ve izlenmesi ile ilgilenen ve bu konularda  araştırma ve eğitim çalışmaları yapan psikiyatri disiplinidir. Hastalara psikiyatrik tıp hizmeti verir, genel tıp ile psikiyatri arasındaki bağlantı ve işbirliğini yürütür, biyopsikososyal tıp anlayışını hayata geçirmeye çalışır.

Diabet ve Psikiyatri

Hormonların duygulanım,davranış ve düşünce , duygulanımın da hormonal sisteme etkisi bilinmektedir.Hipotalamus,hipofiz,adrenal sistem duygulanım,davranış,strese cevabıuyum ve baş atme ile ilşkilidir.Hipotalamus organizmanın içinden ve dışından gelen uyarıları alır,değerlendirir,denge ve uyumunu sağlar .Duygusal zorlanmalar ve değişikliklerde hormon salgısını etkiler.Beyin korteksini etkileyen zorlayıcı uyaranlar, limbik sistem ve hipotalamustakikimyasal ileticilerin etkileşimini bozarlar.Endokrin hastalıklarda beyin işlevleri bozularak ruhsal hastalığa yol açabilir.