Hastalıklar

Bipolar Bozukluk-Manik Depresif

E-posta Yazdır PDF

Bipolar Bozukluk( iki uçlu bozukluk ya da manik-depresif bozukluk)
Duygulanım bireyin uyaranlara, olaylara, anılara,düşüncelere, duygusal tepki ile katılabilme yetisidir.Neşe, öfke,üzüntü,nefret, kin, sıkıntı,korku  gibi .Bunlar doğal duygulanımlardır. Ancak bunlar uzun süre aşırılaştığında  ya da yersizleştiğinde duygudurum  bozukluğu düşünülebilir .ortada belirli bir neden yokken ya da bilinçdışı nedenlerle ağır ve uzun süreli üzüntülere,öfkelere kapılmak ya da çoşku içinde olmak normal bir durum değildir.fakat yine de aşırılığa ve süreye dayanarak duygudurumun normal olmadığını değerlendirilemez.kimi ortamlarda ( ör.eğlenceli bir ortamda sevilen arkadaşlarla birlikte çok mutlu olmak yada çok sevilen bir kişinin ardından olan yas durumu gibi). Aşırı durumlarda , bu duygunun içinde bulunulan duruma uygunluğu da önem kazanır.

Empotans (İktidarsızlık)

E-posta Yazdır PDF

Erektil yetmezlik ve ereksiyon kusuru gibi terimler çoğu kez birbirleriyle eşanlamlı olarak kullanılmaktadır.

Erektil yetmezlik cinsel aktiviteyi tamamlamak için gerekli ereksiyonun oluşmasında veya sürdürülmesinde ortaya çıkan tekrarlayıcı ve inatçı yetersizlik olarak tanımlanabilir.

Erken Boşalma (Prematür Ejekülasyon)

E-posta Yazdır PDF

Vaginal girişten önce, giriş sırasında ve ya girişten hemen sonra (1-3 dk) olan boşalmadır.

İlk kez ilişkiye giren genç erkeklerde sık görülür.Çoğu erkek daha sonraları süre üzerinde kontrol geliştirir.

Sorunun hafif yaşandığı durumlarda en iyi ölçüt cinsel birleşmenin her iki eş için tatmin edici olup olmadığının sorgulanmasıdır.

Bilişsel-Davranışçı Terapiler

E-posta Yazdır PDF

Bilişsel (Kognitif )ve Davranışçı Terapi  bir psikoterapi türüdür. İnsan davranış duygulanımını inceleyen psikolojik modellerden faydalanılarak geliştirilmiştir.

İnsanı oluşturan çeşitli özellikler için de belki de insana en özgü olanı düşünme veya düşünebilme yeteneğidir. Bu önemli özelliğin insan psikolojisindeki rolünün vurgulanışı çok eskilere dayanır.